חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבוע דובאי עם ילדים

שיט מהמרינה בדובאי

אני, ינון ושתי הבנות שלנ ו- שחר בת השש וקשת בת השנה.
נתחיל מכמה דברים חשובים על דובאי. היא מהממת, יש בה הכל, חופשה עירונית מושלמת
נהננו מכל רגע ונחזור שוב.
לאף אחד לא אכפת באיזה שפה תדברו או מה תלבשו.
היינו שם באוגוסט וחם, אבל לא מרגישים את החום כי הכל…. הכל ממוזג, אף אחד לא הולך ברחוב, יש מעברים בין בניינים ממוזגים, תחנות אוטובוס ממוזגות, פארקים ממוזגים, הכל הכל ממוזג.
מבחינת מחירים אנחנו באנו בלואו סיזן (Low season) אז מצאנו כרטיסי טיסה זולים (הזמנו ישירות מFlyDubai) וסגרנו מלון זול מעולה – רמדה דאונטאון.
עלות האוכל אם לא אוכלים במסעדות גורמה בערך כמו בארץ.
והאטרקציות יקרות יחסית אבל בשביל זה יש את קלוק (Klook) אפליקציה דומה לגרופון וסופר שווה שחסכה לנו מלאאאאא כסף יש שם מלא מבצעים שווים ודילים משתלמים.
המוניות זולות מאוד ועובדות עם מונה. השתמשנו בהן להתנייד ממקום למקום.
מלון רמדה היה מקסים שני חדרים, מיטה גדולה, הילדה ישנה על הספה, אמבטיה, מקלחת.
היה מטבח, מקרוגל, כיריים, מקרר, מכונת כביסה, פינת קפה, מיים קיבלנו 4 בקבוקים כל יום חינם 😁 והכל בחדר שלנו במלון

סיכום עלויות

המלון עלה 2600 בערך שקל (6 לילות)
הטיסה 2400 שקל (2 מבוגרים ילדה ותינוקת)
בזבוזים ואוכל במזומן בערך 3500 שקל
אטרקציות דרך האפליקציה בערך עוד 4000 שקל.

ועכשיו למה שעשינו כל יום:

יום ראשון בדובאי!

טסנו ב12 בלילה לדובאי מה שאומר שאנחנו ישנו 45 דקות ושחר שלוש רק קשת ישנה בכל מצב 😂
הגענו ב5 וחצי לשדה התעופה וב6 וחצי כבר עלינו על המטרו מהשדה למרכז להעיר.
קנינו כרטיס טעון עם עוד נסיעות מסתבר שהתחנה קצת רחוקה מהקניון אז הלכנו 20 דקות (הכל במין מסדרונות ממוזגים שמחברים בין בנין לבנין זה מטורף אף אחד לא הולך ברחוב רק במסדרונות האלו.
(בדיעבד הבנו שהמטרו לא מתאים לנו ולמרות שמראש קנינו כרטיס לא השתמשנו בו יותר)
הגענו סוף סוף לקניון, אכלנו ארוחת בוקר במסעדה ממש טעימה וחמודה שילוב של מקס ברנר ובנדיקט בעיצוב של דובים ורודים ואז הלכנו למלון שלנו רמדה להשאיר את המזוודות, חזרנו לקניון הגדול (הוא מחובר לרוב האטרקציות) והלכנו לפארק משחקים תלת מימד ששמים משקפים והכל ניראה אמיתי זה היה מטורף (אפילו רכבת הרים בסגנון כזה שגורמת לך להרגיש שאתה טס בהליקופטר מעל העיר) קיבלנו מהם מתנה כרטיסים לאקווריום דובאי הענק שבקניון ולמנהרה שמתחתיו ואפילו פגשנו בת ים וצוללנים, וראינו הצעת נישואים מתחת למים.
בשלב הזה כבר הינו גמורים ונסענו חזרה למלון.
קיבלנו מלון מהמם וחדר ענקי ממש ויתרנו על תוכניות הלילה לצפות במזרקות בכל זאת כולנו גמורים מעייפות
😅
שחר נרדמה במונית ב17:00 וקמה בבוקר למחרת 😅

יום שני בדובאי

פתחנו את הבוקר בבית קפה, הרבה בתי קפה פה בסגנון סטארבקס ומאוד איכותיים.
אחרי זה חזרנו לפארק תלת מימד היה מטורף יש בפארק מתקנים שאתה עושה עם משקפי תלת מימד וזה נראה לגמרי אמיתי כמו נפילה מהבורג חליפה, נסיעת גיפים למדבר, לחימה שממש משאיר את הגוף בתחושה של אקשן מאוד מאוד נהננו, שחר הכי נהנת לחזור בזמן לתקופת הדינוזאורים.
אחרי זה נסענו ללונה פארק IMG שהוא הלונה פארק המקורה הגדול בעולם, מחולק לשלושה אזורים לפי נושא, האזור שמעוצב לפי סרטים מצויירים, האזור של הדינוזאורים ואזור גיבורי העל. התחלנו במצוייר ומייד ראינו כמה הכל מושקע, הכל תפאורה יפיפיה, מסלולים שעוברים בין חדרים מעוצבים בשילוב עם מתקנים ברמה בין לאומית, רכבל בגג הבניין, ריקודים, קרוסלות, רכבות הרים, דמוית שטח שמסתובבות עם בובות לפי נושא, ריקודים אפריקאים, ראינו מופע קוסם, סרטי שאתה רואה בתלת מימד תוך כדי שאתה נוסע במין רכבת הרים או משהו שממה מסןק אן רכב בורח מדינוזאורים או עוזר לגיבורים על להילחם תוך כדי הגנה על נשק סודי ועוד ועוד שחר אפילו עשתה רכבת הרים שילדים גדולים ממנה ביקשו רגע לפני לא לעלות כי הם פחדו ושחר עלתה פעמים! האוכל שם ברמה מדהימה, כל מסעדה מעוצבת לפי נושא וממש מרגיש לרגע שהגעת לסין הרחוקה או לאיטליה בהתאם לסוג האוכל, חוויה שמעולם לא היתה לנו שחושבים ממש על הכל דומה בראש שלנו לאיך שאנחנו מדמיינים דיסנילנד רק לא של דיסני 😋
היינו שם עד עשר וחצי בלילה!
ושוב שחר וקשת נרדמו במונית חזרה 😂

יום שלישי בדובאי

קמנו בבוקר והלכנו לבית קפה קורנפלקס (Cereal killer cafe) נהננו מאוד והיא ביקשה לאכול בו את כל הארוחות להיום 😍 היא עזרה למלצרית להכין והיה ממש חוויה. אחרי זה לקחנו מונית לשכונת אל סיף (Al seef) שהיא שכונה שנראית כאילו יצאה ישירות מהסרט של אלאדין. שוק בדים וכלים מזהב, בתים נמוכים בגווני חול והרבה רוכלים. זה לגמרי בכוונה, הכל בשכונה מעוצב ככה עד לרמת הדלתות בכניסה לשירותים ואפילו הסטארבקס.
הלכנו שם למוזיאון האשליות, מוזיאון ממש חמוד על גדות הים של דובאי שבודק את הגבולות של המוח שלנו, מבלבל, הופך ומאתגר. אמרתי לינון שאתמול הגוף היה בלונה פארק והיום הראש.
אבל זה לא נגמר בזה!
משם הלכנו למוזיאון העתיד (Museum of the future) ו…. ואוווו זה מוזיאון מדהים שנמצא בתוך מבנה דמוי עין עם אותיות בערבית מסביב.
את המסע שלנו ליוותה ישות אנרגטית ממוחשבת בשם "איה". הוא התחיל בהמראה בחללית לתחנת החלל אייריס שם הסתכלנו על הירח, דיברנו על כוכבים ומערכת השמש ולמדנו על אנרגיה סולרית. התחושה של שחר הייתה שממש הגיעה לחלל.
אחרי זה נחתנו חזרה 50 שנה קדימה בזמן (ראינו דרך חלון את דובאי 2072). זה היה מתחם לשימור כדור הארץ. הלכנו בין קופסאות יפיפיות לשימור DNA ששחר יכלה בעזרת שלט כל פעם להפעיל אחת ולשמוע על החיה או הצמח שבתוך כל קופסא, הצלנו יער גשם, ראינו בית חולים לצמחים שנפגעו משריפות/כריתות/פגיעה בשוניות וכו'. המשכנו לקומה למטה, Al waha, אזור רגיעה ללא טכנולוגיה עם מסאז' לידיים בעזרת גלי קול, תרפיית המהומים, חול זוהר ועוד.
קומה למטה היה אזור מעניין של המצאות שקשורות לתחבורה ללא נהג ותחבורה על אנרגיה סולארית ובסוף קומה רק לילדים (מדעני העתיד!) ששחר מאוד נהנתה ממנה. היא כללה מקומות טיפוס, קפיצה, ציור על קיר בעזרת אור ועוד ועוד. קשת נהנתה לבנות בניינים מקוביות בזמן הזה.
משם נסענו לשכונת ג'ומרייה, למסעדה וחנות פרחים שנקראת פוראבר רוז (Forever rose) המקום נראה כאילו הוא נלקח ישירות מספר ציורים לצביעה. הכל שחור לבן והאוכל יאםםם. לרגע היה לנו חשש לגבי המונית משם לתחנה הבאה. בדרך כלל בכל מקום שהגענו היה תור מוניות שרק חיכה לנו, הפעם בגלל שזאת ממש שכונת מגורים לא היה, הלכנו 2 דקות (הכי הרבה שהלכנו בחום עד עכשיו) לתחנת אוטובוס ואחרי 2 דקות נוספות תפסנו מונית.
נסענו איתה לראות מופע מזרקות על הרקע של הבורג' חליפה ומשם עוד מונית למקום ששחר מאוד ציפתה לו. הפארק הזוהר– פארק שיש דינוזאורים זוהרים, ועוד עיצובים ירוקים אחרים להפתעתנו ואכזבתנו הוא סגור בשבועיים הקרובים ולרגע קצת התבלבלנו. מה לעשות? בכל זאת יש לנו תוכנית מאוד מדוייקת והכל מאוד מסודר.
אז אחרי רגע הבלבול נסענו לקניון האמירויות שם יש חנות המליז (Hemleys), חנות של סבא ג'פטו, והמון מסעדות.
המלייז היא חנות מהממת (מלונדון), מושקעת ויש בה כל צעצוע שנראה בעולם.
עייפים ומרוצים הגענו למסעדת ציז' קייק פאקטורי העמוסה, חיכינו קצת בתור אבל נכנסנו די מהר, המנות היו טעימות ממש ומאוד גדולות (אני וינון חלקנו מנה ולא נשאר מקום לקינוח עוגות הגבינה המפורסמות, אין ברירה אלא לחזור מחר!)

יום רביעי לטיול

קמנו מוקדם בבוקר, אכלנו בבופה של המלון ואז התיצבנו ב9 בסקי דובאי. כן כן שמעתם נכון, סקי במדבר, איפה אם לא בתוך קניון האמירויות🥶 אחרי התלבטות קנינו כרטיס (דרך האפליקציה קלוק) לכל החלקים הכייפים ללא סקי כי כדי לגלוש שחר היתה צריכה 4 שיעורים.
פארק הקרח יפייפה ומושקע, מעוצב כמו הקוטב ויש פסלים מקרח (או דמוי קרח) בכל פינה.
עשינו מזחלות שלג, אבובים קטנים וזוגיים, כדור שלג ענק שנכנסים לתוכו והוא מתגלגל בירידה, עלינו ברכבל וצפינו על כל הפארק ולקינוח שוקו עם קצפת לשחר ולנו קפה. היה מושלם!
מרוצים אכלנו צהריים שוב בצ'יז קייק פאקטורי האוכל היה ואוו ברמה גבוה, המבורגר צמחוני יוצא דופן ועוגות מעולות, ענקיות ומוגזמות 😉.
משם נסענו לשייט של שלוש שעות בספינה (בDubai harbour), צפינו על העיר המדהימה הזאת, על אי הדקלים, על הגלגל ענק, היה מופע של רקדן מצרי וארוחת ערב בופה בסירה!
סיימנו עוד יום עייפים ומרוצים!

יום חמישי לטיול

היום נסענו למלון אטלנטיס האגדי והיוקרתי (Atlantis the palm). מלון היסטרי שנבנה מסביב לאקווריום יפייפיה , הכל מותג יוקרה. זה מלון ענק, הוא נראה ומעוצב כמו ארמון. אכלנו ארוחת בוקר מושלמת טעימה ובריאה מול האקווריום הבנות היו מהופנטות ונלהבות כל הארוחה, באמת חוויה יוצאת דופן. משם והלכנו לפארק מים Atlantis Aquaveturs שגם הוא חלק מהמלון בפארק היו ארבעה אזורי ילדים עם בערך 20 מגלשות שהתאימו בול לגיל של שחר חלק עם אבוב וחלק בלי בנוסף לכל מיני משפריצים ומרטיבים אחרים שהם לא ממש מגלשה, קשת נהנתה לטייל על גדות המים ולשחק במים.
היה מאוד חם אבל במים זה לא הורגש וקשת תמיד היתה בחלקים המוצלים למרות שלא היו הרבה כאלו, זה באמת היתה הפעם הראשונה שלנו שהיינו יום שלם כמעט בחוץ.
אחרי זה נכנסנו לנהר האבובים ארבעתנו והיתה לנו חוייה קצת פחות נחמדה כי המפעיל בכניסה אמר לנו שקשת יכולה להיות ובאמצע הוציאו אותנו כי אמרו שמנקודה מסויימת זה לא מתאים לה ואז הופרדנו מינון, אבל אל דאגה נפגשנו בנקודה שתמיד אנחנו קובעים במקרה שהולכים לאיבוד ❤️
למקום אסור להכניס אוכל, רק מים ובפנים כמו בפארקים יש אוכל אבל יקר 😂 גלידה ב40 דיראם, פחית זירו ב20 דיראם. דווקא במסעדה של הארוחת צהריים היו מחירים סבירים והעיקר המסעדה היתה ממוזגת וזה נתן לנו אפשרות קצת להתאושש מהחום. בהמשך קצת התפצלנו, אחד מאיתנו היה באזור של הילדים עם הבנות והשני עשה מתקן של גדולים והאמת יש שם מתקנים מטריפים עשרות מגלשות שונות מגבהים שונים ובקטע שונה שמיועדות לגדולים המינימום מטר ועשרים, המגדל של נפטון לדוגמא הוא בן חמש קומות ענק והמתגלשות מתחילות מהקומה השלישית, חלק מהן עוברות בתוך האקווריום עצמו, חלק עם אבובים, חלק בלי, והנוף על כל הפארק והמלון מדהים! כל מגלשה שהיא עם אבוב מתחברת לנהר שמקיף את הפארק ולוקח אותך עד התחנה שאתה רוצה לרדת וזו גם עוד אטרקציה 😅.
אחרי זה המשכנו לאזור נוסף של הפארק שמתאים לילדים ושם היו אפילו עוד מגלשות, מהירות, מלהיבות עם מזרונים ובלי ושוב הבנות עפו על המקום… עייפים, רטובים ומאוד מאוד מרוצים לקחנו טרמפ ליציאה (כן המקום מספיק ענק שיש בו מכוניות באגי קטנות שנוסעות ממתחם למתחם).
החלפנו בגדים והלכנו לאכול, קצת הסתבכנו, אין המון מסעדות אולי ארבע בחוץ, שתיים לא היה צמחוני, אחד היה פיצה, אחד שווארמה ופאלפל ואחד של השף גורדון רמזי שם לא היה מקום אולי אם היינו חושבים להזמין מקום לפני שנכנסנו חפארק היה מקום אבל לא חשבנו על זה. מזל שניצלנו בזכות "סטארבקס" חברנו הטוב, אכלנו כריכים שתינו קפה וניגשנו לאקווריום המיוחד מאוד שנקרא "החדרים האבודים של האטלנטיס" (The lost chambers aquarium) כל חדר במוזיאון התת ימי מעוצב בהשארת העיר האבודה מתחת לים, עם כתב בשפה לא ברורה (כתב יווני קדום?) אבנים עתיקות, חפצים טבועים ובעיקר ואווו אחד גדול שמרגיש כאילו נכנסת באמת מתחת למים ואתה מסתכל על עיר עתיקה. הם מעצבים מדהים בדובאי הכל עם מחשבה בכל מקום שאנחנו מגיעים, פגשנו לובסטרים מפחידים במיוחד שראינו אותם הולכים מעלינו ולידנו, צלופים במחילות מגניבות, דגים גדולים וקטנים וכאלו ממש מפחיד לפגוש בים. בנוסף ראינו להקות דגים ענקיות, מדוזות מחליפות צבעים, כוכבי ים ואת חברינו הגדולים הכרישים וחתולי הים. האקווריום עצמו לא גדול אבל זה התאים לנו בדיוק בהתחשב בזה שהיינו אחרי יום שלם של פארק מים. העברנו את הטיול באקווריום בשיחה על אטלנסטיס וסיפורים/תהיות על מה היה שם שגרם לעיר לטבוע, שחר נכנסה מאוד לחוויה והתלהבה מסיפור המסגרת.
משם נסענו למקום שנקרא דה פויינט (The point), הקצה של אי הדקלים (אי מלאכותי שבנו בדובאי, המלון הוא חלק מהאי) יש שם יריד שלם של משחקי מזל,מכוניות נוצצות לילדים, בלונים ועוד. אנחנו הגענו כדי לראות את מופע המזרקות היפייפה והמושקע שאומרים עליו שהמים בו מגיעים יותר גבוה מכל מזרקה בעולם.
לסיכום היום שתינו קפה ואכלנו קינוח במסעדה מתוקה וורדרדה בשם מילקאין (milkin). זו מתוקים, הקיר והתקרה מכוסים פרחים ורודים. הכל ורוד, הכוסות והעיצובים והמתוק. גם הקינוחים שהזמנו שהיו מן גלידה בכוס, מילקשייק עם ממתקים מעל לשחר הקפה לגדולים, הכל היה מעולה.
חזרנו תשושים ומרוצים למלון מיום עמוס במיוחד.

יום שישי לטיול

הבוקר פתחנו בבופה במלון המקסים שלנו ונסענו מיד משם למסגרת דובאי (The Dubai frame), מה זה בעצם? זאת מסגרת תמונה ענקית שצופה על כל דובאי.
אבל מה שלא ידענו זה שיש בה גם מוזיאון! הביקור התחיל במוזיאון שהציג את דובאי שלפני עשרות שנים ואיך נראו החיים פה בדוכני הבדים והתבלינים, בנמל הישן, איך נראה נמל התעופה הראשון ועוד, המוזיאון יפייפה, הולכים בעצם בחלונות שהם שחזור של דובאי ובכל חלון של בית אפשר להציץ פנימה ולראות איך הבית נראה, במה עסק בעל המלאכה ועוד, בבית יש גם דמויות ממוחשבות שמספרות על העבודה שלהן. משם עלינו לנוף המדהים של דובאי בחלק העליון של המסגרת. יש לה רצפה מזכוכית שקופה שנראה שאתם הולכים באוויר בגובה עצום.
כשירדנו למטה גילינו שהמוזיאון לא נגמר ונחתנו בסרט על דובאי העתידית, ישבנו במרכז חדר והסרט הוקרן על כל הקירות מסביב וגרם לנו להרגיש שאנחנו ממש עפים.
בחדר הבא היו עוד קצת על איך בנו את המסגרת ובנוסף כמה משחקים אינטרקטיבים לילדים. בחוץ בדרך למונית עברנו מול המסגרת וצפינו בה בשילוב עם מזרקות יפיפיות.
משם נסענו לפארק השעשועים "מושינגייט" (Motiongate). זה פארק שכל חלק שלו שייך לחברת סרטים אחרת והוא חלק מקומפלקס של המון פארקי שעשועים שנקרא "הפארקים של דובאי" ( גם IMG שהיינו בו ביום השני הוא חלק ממנו) למרות שהגענו חצי שעה לפני הפתיחה של הפארק היה חדר המתנה ממוזג (כבר אמרנו שבדובאי יש פתרונות ממוזגנים להכל?) ואז לקחנו קרונית לפארק.
בעקבות טיפ שקיבלנו, במקום להתחיל בהתחלה של הפארק מיד הלכנו במהירות דווקא לחלק האחרון ששייך לדריםוורקס (Dreamworks) כי זה החלק הממוזג של הפארק ועדיף להיות בו עד שעה 17:00 ורק אז לצאת לחלקים האחרים.
הפארק מדהים!
בחלק הזה היו 5 מתחמים, התחלנו בעולם של שרק ו… ואוו הכל מעוצב כאילו נכנסת ישר לתוך העולם של הסרט. אין פרט אחד חסר, היינו ברכבת שלוקחת אותך למופע מקסים של בובות עץ ענקיות של הסיפור, היינו בסירה מתנדנדת שחגגה יום הולדת לדמויות. המשכנו לעולם של דרקונים גם שם הכל מעוצב כמו הסרט, עולם ויקינגים מושקע וקדמוני, שטנו בסירת ויקינגים ענקית ואז עלינו על רכבת הרים שדימתה רכיבה על דרקון בשילוב סרט ועפנו בכל הפארק. המשכנו לעולם של מדגסקר שהיה עולם קרקס מוטרף יפייפה וצבעוני ממש כמו בסרט ובנוסף למתקנים גם ראינו מופע של בובות ענק ורקדנים. משם המשכנו לעולם של קונג פו פנדה ישר לסין העתיקה (בהמשך פה גם אכלנו שם ארוחת ערב טעימה ממש במסעדה סינית) סיימנו את החלק הזה של הפארק ועברנו לתחנה הבאה שהיתה בחוץ. עולם הדרדסים עם רכבת הרים, רכבת שלקחה אותנו לסיפור הדרדסים ועוד, מזל שכבר לא היה כל כך חם.
המשכנו לעולם של קולומביה שם היה ג'ימבורי מתוק בעולם של פירות (ושם ניצלנו את ההזדמנות להתפצל וללכת לעשות כל אחד פעם אחת רכבת של גדולים בזמן שהשני והילדות שיחקו בג'ימבורי. היו גם אבובים במים, ועוד מתקנים מהממים וסיימנו בליונסגייט (Liongate) שם היו רכבות הרים ענקיות!
היו עוד כמה מתקנים שלא עשינו שמיועדים לגדולים אבל עיקר המתקנים בפארק התאימו בדיוק לשחר והיא מאוד מאוד נהנתה!
חזרנו במונית עם סגירת ב21:00, הבנות נרדמו במונית🙂

היום האחרון

החלטנו לעשות יום יחסית רגוע.
קמנו בבוקר וארזנו (חשבנו ללכת לבריכה המהממת של המלון אבל בסוף בחרנו שלא) במקום זה נסענו לקניון דובאי אכלנו שוב בבית קפה קורנפלקס ובילינו את כל היום בקידזניה (Kidzania), עיר הילדים. הילדים מקבלים כרטיס אשראי, עובדים בעבודות, ומרוויחים כסף, בסוף הם הולכים עם הכסף שהרוויחו לחנות וקונים מתנה.
יש שם עבודות מקסימות, הם מלמדים אותם על כל מקצוע ואז הם חווים אותו. שחר היתה כבאית אש, וטרינרית, רופאת שיניים, מטפלת בתינוקיה, דוורית, מנקת חדרים במלון ועוד.
בכסף שמרוויחים אפשר לא רק לקנות מתנות אלא גם חוויות, שחר בחרה להוציא רשיון נהיגה (שכלל תיאוריה) ויש שם גם אפשרות לקנות פיצה, המבורגר, יצירת אומנות ועוד.
חזרנו למלון, לקחנו את הדברים ונסענו לשדה.
הכל שם זז במהירות. מהרגע שהגענו עד לדיוטיפרי לקח חצי שעה סה"כ
וזהו
שבוע מדהים בדובאי!
ואנחנו עוד נחזור

צריכים עזרה בתכנון הטיול לדובאי ואבו דאבי?

תנו לנו לעזור לכם, מלאו את הפרטים בטופס המצורף ותקבלו את כל המידע ישירות למייל בצורה מסודרת